Followers

Wednesday, June 27, 2012

1st entry 2012

Aduh..hrni sgt lah letih rasanya..bknnya buat krja apa pun..tp dr td duk pikir n mentelaah psl blog nih..
Tetiba semalam rasa teringn nk bukak balik blog yg dah lama jadi pekasam ni..ntah kenapa baru hari ni rasa nk conteng2..

Tapi yer la..blog ni pn dh ditinggal lama..malah memang tak aktif langsung pn..sekadar bkk akaun..usik tu sikit..,usik ni sikit terus malas dan tinggal..alasan xde masa la..,xreti la..xde idea la..xbanyak ilmu la..x itu la..x ini la..
Tapi bila nk tulis kt blog yg dah lama tinggal ni..mesti la rasa nk gode2 dulu kan..macam kalau kita balik rumah yang dah lama tinggal..mestila kena kemas2 dulu..dah berhabuk2 xkan nk trus duduk je..

Tu yang serabut dari pagi..lps jalan2 kt google n blog orang sana,blog org sini..aku mcm dpt rasa yg aku dh ketinggalan saaangat lah jauh..tak tahu la plk berapa jauhnya tuh.. blogspot ni pn dh upgrade..tambah plk aku memang tak cukup tido dr semalam..tu yg serabut sgt kot..tp bila dh setel sikit ni..rasa..xde bnde pn yg aku pening2 kan dr tadi tu..hape ntah..! Aku just nk msukkan background baru..tak nk masuk2 ngn elok..tbesar la,tkecik la..geram tul. pstu aku heran gk tgk org lain pny ada dashboard..apesal aku pny xde..huk..nk masukkn gadjet2 la..msukkan itu la..ini la..adoii..ada ke patut bnde2 tu je smpi pening2..huh..

Tapi memang diakui la..sblm ni pn aku tak prnh tahu,n mungkin jgk xde rasa ingin tahu..pasal dunia2 blog ngan blogger2 ni sgt..dunia diorg..tulis blog n follow blog org..follow blog org bru org akn dtg blog kita..diorang ade group..diorang ada perjumpaan blogger2..diorang ada buat pernilaian bape byk org yg dtg baca,komen dan sebagainya..ish,entah laa..

Sebelum ni pn..aku cuma rasa ingn tulis blog tu..bukan pe..saja sbb boleh nk menconteng2..boleh menulis.
Xperlu jd penulis novel,xperlu jadi pengarang majalah atau akhbar..kita bole tulis apa yg kita nk kat blog kita..sape yg nk marah kn..(xde cikgu bm pn nk mrh wlu bhs tunggang lnggang..atau editor yg akn mrh masa hntr deadline..)

Aku ingat cmtu la dulu..tp dr aspek lain..,blogger jgk perlu ambil kira dr pelbagai sudut..org datang umah kita, kena jemput masuk elok2, kena hidangkn hidangan yang baik2, kena layan betul2..tetamu pulak mungkin dtg dr pelbagai latar belakang dan cara fikir..hmm,susah la nk syok sndr cmtu..
Boleh jgk la nk syok sndr..xpayah ajak org dtg..duk je snyp2 dlm umah..mgkin sesuai utk yg nk menulis untuk diri sndr..tp tu tak bermasyrakat namanya..aduii..

Hmm,so ni la entry first aku untuk tahun 2012 kat blog ni..xde apa pn nk tulis melainkan nk cite psl penat td je..hehee..


No comments: